پيام استاندار يزد به مناسب گراميداشت روز پرستار



سالروز ولادت فرزندي از سلاله پاك امامت و رسالت، حضرت زينب كبري(س) كه به روز پرستار مزين گرديده، خاطره فداكاري هاي اين بانوي عظيم الشان را در واقعه بزرگ عاشورا در يادها زنده مي كند. به راستي حضرت زينب (س) جاودانه ترين پرستار تاريخ است كه در اين واقعه ، نقش والاي زنان را با خطي زرين بر صفحات تاريخ ماندگار كرد.

پرستاران، اين سپيدجامگان فداكار و صبور، با التیام بخشیدن به آلام دردمندان به آرامشي روحاني رسيده و آسمانی‌ترین لحظات را به هنگام حضور عافیت‌بخش خود بر بالین چشم‌های منتظر آنان تجربه می‌کنند.

اين سرافرازان ميدان سلامت جامعه، با از خود گذشتگي و فداكاري، صبورانه بر بالين بيماران حضور مي يابند و اميد و شور را در دل آنها روشن نگه مي دارند. توجه به اين قشر عزيز، خدوم و متعهد وظيفه همگان است چرا كه به فرموده مقام معظم رهبري « بی اعتنایی به شغل شریف پرستاری ، بی اعتنایی به سلامت جامعه است».

فداكاري ها و جانبازي هاي پرستاران در دوران هشت سال دفاع مقدس نيز، كه با اقتدا به يگانه الگوي جاودان حماسه كربلا، زينب كبري(س)، دوشادوش رزمندگان صحنه هاي عشق و شهامت، به ايفاي نقش تعيين كننده و سرنوشت ساز خود پرداختند، خاطره هاي درخشاني از ايثار و ايمان را به ثبت رساند.

اينجانب ضمن تبريك سالروز ولادت حضرت زينب كبري(س) و روز پرستار، موفقيت روزافزون همه اين عزيزان وظيفه شناس را در راستاي استراتژي بلند امام راحل(ره)، منويات مقام معظم رهبري و سياست هاي دولت خدمتگزار از خداي متعال مسئلت مي كنم.

محمدرضا فلاح زاده

استاندار يزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا